For mig giver det god mening at fokusere på, hvordan man løser opgaver smartere. For så bliver det nemmere og mere effektivt.
Hvis jeg ser en mulighed for at gøre noget smartere, bestræber jeg mig på at skabe/udvikle/foreslå en brugbar løsning, der sikrer en bedre opgaveløsning.
I tidens løb er det blevet til en del forskellige løsninger. Her er et par stykker.
Sægereme opbevarede deres tilbud i deres respektive skuffer. Det tog typisk 20 minutter at lave et tilbud og der forekom jævnligt fejl. Til at erstatte dette, lavede jeg et mini-CRM i Access/Word. Tidsforbruget blev skåret ned til en femtedal. Det gav et samlet overblik over udestående tilbud, færre fejl og hurtigere afsendelse af tilbud.
Til at starte med lavede jeg en Excel-fil til sammenligning af konkurrenters tilbud med egne løsninger. Excel-arket blev efterfølgende kodet ind på det interne system, så alle i afdelingen kunne bruge det.
Løsningen bruges, når en kunde siger, at han/hun har fået et “fantastisk” tilbud fra en konkurrent. Ofte er der meget lav pris i de første måneder, hvorefter prisen stiger heftigt. Med mit lille værktøj laves hurtigt en beregning af de to forskellige løsninger. Hvor meget de koster. Det har sikret, at en del kunder fravalgte konkurrentens tilbud og blev hos os.
I min hverdag i kundeservice oplevede jeg, at mange kunder får rod i betaling af fakturaer, fordi de har valgt to betalingsformer, hvilket giver koks i systemet for kunden. Kunderne fik rykkere og kunne ikke forstå hvorfor.
Derfor foreslog jeg, at der blev udsendt triggerbaserede mails til kunder, som havde denne udfordring.
Snart får disse kunder mail om, at de har to betalingsformer og hvilke konsekvenser det har, hvis de ikke fravælger en ene betalingsmåde.
Når en kunde opretter betalingsmåde nr. 2, får kunden en bekræftelsesmail og besked om, at kunden nu har to betalingsmåder. I den forbindelse nævnes også konsekvenserne ved at have det.
På den baggrund kan kunden så beslutte, hvad der skal ske.
For mig giver det god mening at bruge lidt tid på hjælpe kunden. At spare meget tid og minimere fejl.
Hvis det er en egenskab, som du kan bruge (sammen med mine øvrige kompetencer, som du kan læse om via nedenstående links), så giv lyd. Så vi kan få en uforpligtende snak om mulighederne.
Skriv en besked til mig via nedenstående kontaktformular. Eller ring til mig på 42 17 96 42.