Jeg har af flere omgange været ansat i kundeservice. Det er jeg også for tiden.
Her får jeg mulighed for at kommunikere med en masse kunder hver dag. Primært via telefon og e-mail. Jeg får rig lejlighed til at være løsningsorienteret, så de spørgsmål/udfordringer, som kunden har, bliver klaret. Her og nu.
Det er dejligt, når det lykkes at løse det, som kunden henvender sig med.
Kundeservice mere og andet end at tale/skrive med kunder. I kundeservice får jeg også en god fornemmelse af, hvor der kan sættes ind i forhold til kunderejsen. Hvad kan man gøre for, at kunderne har den viden, som de har brug for. Det har da også medført, at jeg er del af “Projekt kunderejse”, hvilket jeg er meget glad for.
Nogle gange kan det, som kunden ønsker, ikke lade sig gøre. Jeg bestræber mig på at give “afvisningen” på en pæn og sober måde. Selv om jeg har forståelse for kundens situation og ønske, er der bare ting, som ikke kan lade sig gøre. Et fåtal af kunder hidser sig op. I disse situationer ender samtalen ikke med med fred og fordragelighed. Jeg har aldrig råbt eller skreget af en kunde. Eller bare smækket røret på. Har jeg haft lyst til det? Ja, helt sikkert, men det ligger ikke til mig.
I min hverdag i kundeservice tager jeg hurtigt bestik af, hvem jeg kommunikerer med. Nogle kan tåle glimt i øjet, andre skal have den knastørre kommunikation. Det er ikke alle der er klar til spørgsmålet “Nå, du har rotter på loftet?!?”
Det lader til, at min tilgang til kundeservice ikke er helt tosset. Når nu “min” NPS ligger og svinger mellem 50 og 70.
Hvis det er noget, som du kan bruge i din virksomhed, så lad os tale om mulighederne.
Brug nedenstående kontaktformular til at sende mig en besked. Eller ring til mig på 42 17 96 42.